بهروز نقویان موزیکhttps://www.instagram.com/behrouz_naghavian

آموزش ترانه سرایی ، آهنگسازی و خوانندگی توسط دکتر بهروز نقویان -خواننده پاپ و محلی و صدا و سیما

بهروز نقویان موزیکhttps://www.instagram.com/behrouz_naghavian

آموزش ترانه سرایی ، آهنگسازی و خوانندگی توسط دکتر بهروز نقویان -خواننده پاپ و محلی و صدا و سیما

آهنگسازی 3

خرید با تخفیف ویژه از دیجی کالافقط با از این وبلاگ کلیک کنید

آهنگسازی 3

هارمونی چیست؟


واژه هارمونی در اصل به چگونگی ساختمان آکوردها و چینش آن‌ها اشاره دارد. هارمونی سبب ژرفا بخشیدن و غنای ملودی می‌شود. وقتی یک ملودی با زنجیره‌ای از آکوردهای هم‌گون و هم‌خوان با ملودی (که از نظر موسیقایی رضایت‌بخش است) همراهی شود، گوییم ملودی هارمونیزه شده‌است. یک آفریننده موسیقی عامیانه (مانند یک خواننده که از گیتار استفاده می‌کند)، با آزمایش آکوردهای گوناگون، هم‌خوان ترین آکوردها با حالت ملودی را برمی‌گزیند. در موسیقی کلاسیک غربی، موسیقیدان همزمان به خلق ملودی و هارمونی می‌پردازد. در برخی از انواع موسیقی‌های بداهه‌پردازانه مانند جاز نوازندگان بر مبنای چینش مشخصی از آکوردها، به آفرینش ملودی می‌پردازند.

آموزش مطالب بالا:

هارمونی یعنی علم استفاده از آکورد ها.یعنی چگونه آکورد ها رو در موسیقی استفاده کنیم طوری که تداخل در آهنگ ایجاد نشه و ملودی ساخار ویژای پیدا کنه.

اما این مفهموم هارمونی بود.برای آموزش شما باید با آکورد ها بازی کنید.پیشنهاد من اینه که با ساز گیتار آکورد گیری رو یاد بگیرید.ولی با هر سازی که استفاده میکنید باید با آکورد بازی کنیدوببینید چجوری باید نت ها کنار هم چیده بشن که آکورد تشکیل بشه.اگه سازی دارین که بلدین بنوازین بهتره که یک آهنگ رو در کامپیوتر یا تلوزیون پخش کنید و همرا آهنگ برای خود آکورد بزنید.

اصلا عصبانی نشین که آکورد شما با آهنگ یکی نمیشه چون تمرین زیادی لازم داره.من خودم انقدر این کارو کردم که حرفه ای شدم.الان یه آهنگ پخش میشه من بدون اینکه دقت زیادی کنم یا خیلی فکر کنم راحت گیتار رو میگیرم دستم و با اون ریتم و آکورد یکی میشم.چرا؟؟؟؟چون تمرین کردم.

خب طبیعتا من خیلی راحتر میتونم آهنگ رو بساز.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد